Archiwum dnia: 17 wrze艣nia, 2016

Pyszne 艣niadanie we dwoje!

Dobry wiecz贸r. 馃檪

Wiem, 偶e pisz臋 wieczorem, ale nie mia艂am wcze艣niej czasu na bloga. Jednak dawno si臋 chcia艂am zapyta膰, co jadacie na 艣niadanie?

Jak wiadomo od zawsze, to podobno 艣niadanie jest najwa偶niejszym posi艂kiem w ci膮gu dnia, poniewa偶 daje nam energi臋.

Kiedy艣 mog艂am nie je艣膰 艣niada艅, a mo偶e nie mia艂am na nie czasu, ale teraz m贸j organizm dopomina si臋 ka偶dego poranka, bym koniecznie wrzuci艂a co艣 na ruszt, bo inaczej czuj臋 si臋 s艂aba i bez si艂.

Bardzo cz臋sto odwo艂uj臋 si臋 do jajek w mojej 艣niadaniowej diecie i moja jajecznica jest inna, ni偶 jajecznica M臋偶a, kt贸r膮 te偶 ze smakiem zjadam.

Zastanawiam si臋 nad tym jak urozmaici膰 sobie poranny posi艂ek z zastrze偶eniem, 偶e nie cierpi臋 mleka i nic na mleku, a wi臋c odpadaj膮 wszelkie kaszki, zupy mleczne, bo po prostu fuj.

Daj臋 wi臋c kilka propozycji na 艣niadanie i licz臋 na odzew i pomys艂y na 艣niadanko pyszniutkie, takie, kt贸re szybko si臋 robi – najch臋tniej. 馃榾

A wi臋c:

Na s艂ono

Jajka i kurki to po艂膮czenie doskona艂e
Jajka i kurki to po艂膮czenie doskona艂e鈥rawo autorskie: kabvisio / 123RF Zdj臋cie Seryjne
Czego potrzebujesz:– 2 jajka,
– gar艣膰 oczyszczonych i pokrojonych kurek,
– po艂owa cebuli,
– mas艂o (najlepiej klarowane),
– przyprawy do smaku,
– dobry razowy chleb, plaster lub kilka kostek sera feta,
– pomidor

Podobno jajecznica m艣ci si臋 za ka偶d膮 form臋 po艣piechu, wi臋c dzia艂aj w zwolnionym tempie. Na patelni臋 z rozgrzanym mas艂em wrzu膰 posiekan膮 cebul臋 i pozw贸l jej si臋 zeszkli膰. Nast臋pnie dodaj jeszcze odrobin臋 mas艂a i wrzu膰 pokrojone i oczyszczone kurki. Nie trzymaj ich za d艂ugo, bo stan膮 si臋 twarde i gumowate. Nast臋pnie wlej mas臋 jajeczn膮 i na ma艂ym ogniu delikatnie mieszaj a偶 do stopnia 艣ci臋cia, kt贸ry odpowiada ci najbardziej. Smak jajecznicy z kurkami zawsze podkr臋ca 艣wie偶e, najlepiej razowe pieczywo, na kt贸re mo偶esz na艂o偶y膰 s艂on膮 fet臋, kt贸ra doda 艣niadaniu 艣r贸dziemnomorskiego posmaku i ca艂o艣膰 spa艂aszowa膰 z soczystym pomidorem.

Na s艂odko

A mo偶e na s艂odko?
A mo偶e na s艂odko?鈥rawo autorskie: olegdudko / 123RF Zdj臋cie Seryjne
Czego potrzebujesz:– cha艂ka lub bu艂ka paryska,
– 2 jajka,
– p贸艂 szklanki mleka,
– cukier,
– cynamon,
– mas艂o,
– owoce sezonowe
W miseczce rozbij jajko, wymieszaj je z mlekiem i odrobin膮 cukru, a nast臋pnie zamocz w masie kawa艂ki pokrojonej cha艂ki lub bu艂ki paryskiej. Na rozgrzanym, powoli skwiercz膮cym ma艣le zacznij uk艂ada膰 plastry bu艂ki i sma偶 po ok. 2 minuty z ka偶dej strony. Wspaniale smakuj膮 polane syropem ze 艣wie偶ych owoc贸w sezonowych, kt贸re mo偶esz przygotowa膰 wcze艣niej. Wystarczy wsypa膰 par臋 gar艣ci do garnuszka, doda膰 cukier i odrobin臋 soku z cytryny, a nast臋pnie doprowadzi膰 do wrzenia i gotowa膰 ok. 8 minut.

Lekko

Co艣 zdrowego i lekkiego?
Co艣 zdrowego i lekkiego?鈥rawo autorskie: gbh007 / 123RF Zdj臋cie Seryjne
Czego potrzebujesz:– hummus (mo偶e by膰 ze sklepu),
– mieszanka sa艂at z rukol膮,
– cukinia,
– papryka,
– kasza jaglana,
– suszone pomidory,
– pestki s艂onecznika,
– oliwa
Je艣li jego sk艂ad to nie tablica Mendelejewa, kupny hummus mo偶e by膰 tak samo pyszny, jak ten domowej roboty. Sprawdza si臋 tak samo dobrze jako pasta do kanapek, co jako sk艂adnik sa艂atki z mieszanki warzyw 艣wie偶ych i grillowanych. Wystarczy wymiesza膰 w misce sa艂aty, pomidora, i przygotowane wcze艣niej na patelni grillowej plasterki cukinii i papryki. Na wierzch po艂o偶y膰 hummus, posypa膰 pestkami s艂onecznika, skropi膰 oliw膮 i je艣膰 mieszaj膮c sk艂adniki. Aby by艂o jeszcze zdrowiej i tre艣ciwiej, mo偶na 艣niadanie uzupe艂ni膰 o porcj臋 kaszy jaglanej, kt贸ra genialnie si臋 艂膮czy z suszonymi pomidorami w oliwie.