Pyszne śniadanie we dwoje!

 Dobry wieczór. 🙂

Wiem, że piszę wieczorem, ale nie miałam wcześniej czasu na bloga. Jednak dawno się chciałam zapytać, co jadacie na śniadanie?

Jak wiadomo od zawsze, to podobno śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, ponieważ daje nam energię.

Kiedyś mogłam nie jeść śniadań, a może nie miałam na nie czasu, ale teraz mój organizm dopomina się każdego poranka, bym koniecznie wrzuciła coś na ruszt, bo inaczej czuję się słaba i bez sił.

Bardzo często odwołuję się do jajek w mojej śniadaniowej diecie i moja jajecznica jest inna, niż jajecznica Męża, którą też ze smakiem zjadam.

Zastanawiam się nad tym jak urozmaicić sobie poranny posiłek z zastrzeżeniem, że nie cierpię mleka i nic na mleku, a więc odpadają wszelkie kaszki, zupy mleczne, bo po prostu fuj.

Daję więc kilka propozycji na śniadanie i liczę na odzew i pomysły na śniadanko pyszniutkie, takie, które szybko się robi – najchętniej. 😀

A więc:

Na słono

Jajka i kurki to połączenie doskonałe
Jajka i kurki to połączenie doskonałe•Prawo autorskie: kabvisio / 123RF Zdjęcie Seryjne
Czego potrzebujesz:– 2 jajka,
– garść oczyszczonych i pokrojonych kurek,
– połowa cebuli,
– masło (najlepiej klarowane),
– przyprawy do smaku,
– dobry razowy chleb, plaster lub kilka kostek sera feta,
– pomidor

Podobno jajecznica mści się za każdą formę pośpiechu, więc działaj w zwolnionym tempie. Na patelnię z rozgrzanym masłem wrzuć posiekaną cebulę i pozwól jej się zeszklić. Następnie dodaj jeszcze odrobinę masła i wrzuć pokrojone i oczyszczone kurki. Nie trzymaj ich za długo, bo staną się twarde i gumowate. Następnie wlej masę jajeczną i na małym ogniu delikatnie mieszaj aż do stopnia ścięcia, który odpowiada ci najbardziej. Smak jajecznicy z kurkami zawsze podkręca świeże, najlepiej razowe pieczywo, na które możesz nałożyć słoną fetę, która doda śniadaniu śródziemnomorskiego posmaku i całość spałaszować z soczystym pomidorem.

Na słodko

A może na słodko?
A może na słodko?•Prawo autorskie: olegdudko / 123RF Zdjęcie Seryjne
Czego potrzebujesz:– chałka lub bułka paryska,
– 2 jajka,
– pół szklanki mleka,
– cukier,
– cynamon,
– masło,
– owoce sezonowe
W miseczce rozbij jajko, wymieszaj je z mlekiem i odrobiną cukru, a następnie zamocz w masie kawałki pokrojonej chałki lub bułki paryskiej. Na rozgrzanym, powoli skwierczącym maśle zacznij układać plastry bułki i smaż po ok. 2 minuty z każdej strony. Wspaniale smakują polane syropem ze świeżych owoców sezonowych, które możesz przygotować wcześniej. Wystarczy wsypać parę garści do garnuszka, dodać cukier i odrobinę soku z cytryny, a następnie doprowadzić do wrzenia i gotować ok. 8 minut.

Lekko

Coś zdrowego i lekkiego?
Coś zdrowego i lekkiego?•Prawo autorskie: gbh007 / 123RF Zdjęcie Seryjne
Czego potrzebujesz:– hummus (może być ze sklepu),
– mieszanka sałat z rukolą,
– cukinia,
– papryka,
– kasza jaglana,
– suszone pomidory,
– pestki słonecznika,
– oliwa
Jeśli jego skład to nie tablica Mendelejewa, kupny hummus może być tak samo pyszny, jak ten domowej roboty. Sprawdza się tak samo dobrze jako pasta do kanapek, co jako składnik sałatki z mieszanki warzyw świeżych i grillowanych. Wystarczy wymieszać w misce sałaty, pomidora, i przygotowane wcześniej na patelni grillowej plasterki cukinii i papryki. Na wierzch położyć hummus, posypać pestkami słonecznika, skropić oliwą i jeść mieszając składniki. Aby było jeszcze zdrowiej i treściwiej, można śniadanie uzupełnić o porcję kaszy jaglanej, która genialnie się łączy z suszonymi pomidorami w oliwie.
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s