Archiwum dnia: 26 Maj, 2019

Sur贸wka korea艅ska – kimchi!

 

Znalezione obrazy dla zapytania kimchi

Kilkana艣cie notek ni偶ej pisa艂am, 偶e zabieram si臋 za korea艅skie kimchi czyt. kimczi, a podstawowym sk艂adnikiem tej potrawy jest kapusta peki艅ska.

Jest to zestaw kiszonych warzyw jak np. por, szczypor, papryka, marchew i przypraw takich jak imbir, papryka s艂odka i pikantna w proszku, s贸l, cukier, m膮ka pszenna, sos sojowy.

Ubi艂am聽 to wszystko w s艂oju i tak sta艂o chyba ponad miesi膮c i si臋 kisi艂o.

Od czasu do czasu s艂oik stawia艂am odwrotnie, aby powsta艂y sok dotar艂 wsz臋dzie i tym sposobem si臋 uda艂o, bo nie pojawi艂a si臋 偶adna ple艣艅, jak to si臋 czasami zdarza z kiszonkami.

W艂a艣ciwie robi艂am wszystko na oko, podpieraj膮c si臋 przepisami, ale ka偶dy przepis by艂 inny, bo tylko Koreanki robi膮 to prawid艂owo.

Naprawd臋 ba艂am si臋 po miesi膮cu to otworzy膰, gdy偶 ba艂am si臋 tego, jak mi to posmakuje.

Niepotrzebnie sie ba艂am, bo dzi艣 odkr臋ci艂am s艂贸j i jest moc i jest okej, a tylko pierwszy k臋s troch臋 zadziwia smakiem azjatyckim, a potem zaczyna wci膮ga膰 i co troch臋 podchodz臋 i jem w ma艂ych ilo艣ciach.

Wszystkie sk艂adniki si臋 cudnie przegryz艂y, co podkr臋ci艂o smak tej sur贸wki, a warto j膮 je艣膰, gdy偶:

„Kimchi – w艂a艣ciwo艣ci zdrowotne i przeciwwskazania

Kimchi zawiera liczne witaminy (zw艂aszcza聽witaminy z grupy B), sk艂adniki mineralne oraz b艂onnik, jednak za jego najwa偶niejszy sk艂adnik uznaje si臋 po偶yteczne bakterie聽Lactobacillus聽鈥 nale偶膮ce do grupy bakterii kwasu mlekowego. Wywieraj膮 one pozytywny wp艂yw na zdrowie – wspomagaj膮 trawienie i reguluj膮 prac臋 jelit. Hamuj膮 tak偶e rozw贸j bakterii chorobotw贸rczych, gdy偶 wytwarzaj膮 produkty przemiany 鈥瀟ruj膮ce鈥 dla innych bakterii. Zwi臋kszaj膮 r贸wnie偶 odporno艣膰 na infekcje i wzmacniaj膮 organizm.”

https://www.poradnikzdrowie.pl/diety-i-zywienie/co-jesz/kimchi-wlasciwosci-i-przepis-jak-zrobic-kimchi-w-domu-aa-XnPy-T9y3-vJwH.html

Czy zrobi臋 to drugi raz, tego nie wiem, bo jednak jestem za tradycj膮 i nast臋pnym razem jednak ukisz臋 nasz膮 kapust臋 z marchewk膮 – uwielbiam w ka偶dej postaci.

Zrobi艂am kimchi, bo by艂am tak po kobiecemu ciekawa tego smaku.

Jest dobrze, ale wol臋 jednak domow膮, nasz膮 kapust臋 kiszon膮, kt贸ra niew膮tplwie ma w sobie tak偶e mas臋 witaminek.

Obieca艂am, 偶e napisz臋 wra偶enia i napisa艂am 馃檪

M膮偶 jeszcze nie odwa偶y艂 si臋 popr贸bowa膰! 馃榾

Kto si臋 pokusi, to niech szuka przepis贸w w sieci!

Obraz mo脜录e zawiera脛聡: jedzenie