Książki!

Drugi już raz M przynosi do domu książki porzucone na śmietniku i dobrze, że ktoś nie wpadł na pomysł i ich nie wrzucił do pojemnika, a złożył obok.

Poprzednie, to były pozycje Sienkiewicza, Prusa i bodajże Żeromskiego w bardzo dobrym stanie.

Teraz wyrzucono encyklopedię szkolną, słownik, a także sztukę polską i opowieść o JPII.

Poprzednio napisałam mejla do biblioteki, czy przyjmą te książki, ale odpisali mi, że takich starych pozycji nie biorą, co przyjęłam z pokorą.

Tamte książki trafiły więc na nasz dworzec kolejowy, gdzie jest mała biblioteczka i te także tam trafią, bo niech sobie ludziska je czytają, a także zabierają do domu, lub w podróż.

Przynajmniej jest z nich korzyść, bo książki z dworca naprawdę znikają.

Mamy Internet i może dlatego ludzie pozbywają się książek, bo w Internecie jest wszystko.

Powodem może być też wymiana mebli na nowoczesne, w których nie ma zbyt dużo miejsca na przechowywanie literatury, albo pozbywają się książek po zmarłych.

W grudniu zeszłego roku odeszła mama mojego M.

Kilka miesięcy trwało, aby znalazł się kupiec na jej mieszkanie i transakcja się dokonała właśnie teraz.

Dbaliśmy o to, aby nic po niej nie wylądowało na śmietniku.

M z bratem szukali chętnych na meble, dywany, AGD, a także na ubrania i mamy wszyscy czyste sumienie, że ktoś z tego skorzystał.

Mamy po niej kilka, symbolicznych pamiątek, ale także przyjemność, iż obyło się bez nawalanki w rodzinie i w sądzie, a więc wszystko zostało załatwione cywilizowanie.

Niedawno M zaczął mi płakać, że może nie wszystko zrobił dla swojej mamy.

Uspokajałam, bo zrobił wszystko i ja byłam tego świadkiem.

Obejrzałam pisowski spot rasistowski i nie mieści mi się w głowie, że oni tam są rasistami i koniecznie chcą w Polsce wprowadzić strach w narodzie przed obcokrajowcami.

Rzygam i mam nadzieję, że za taki paszkwil słono zapłacą, bo Lewica nie wytrzymała.

Kaczyński obchodzi dziś urodziny i życzę mu utraty władzy, a nie żadnego szczęścia i zdrowia.

To on ze swoimi akolitami – rasistami szczuje na dziewczynę czarnoskórą, która mieszka w Polsce.

10 myśli na temat “Książki!

  1. Kraj w którym książki walają się po śmietnikach, to kraj tępych ludzi…

    Tym spotem PiS strzeliło sobie w kolano, bo jeśli ktoś miał do tej pory jeszcze wątpliwości co do tego towarzystwa, to teraz już ich nie ma. Liczyli że dowalą Tuskowi a wyszli na rasistów, którymi zresztą spora część z nich jest.

    Polubione przez 1 osoba

    1. Ja też nie pojmuję, że tak łatwo wyrzuca się książki zamiast sie pofatygować, aby komuś je oddać.
      Pisowcy i dzisiaj szaleją na Xsie i nie mają skrupułów, aby wyjść na rasistów.
      Stasiu zaczynają się aresztowania – w końcu coś się ruszylo.

      Polubione przez 1 osoba

  2. Pięknie jest widzieć, jak troszczycie się o książki, które inni uznali za zbędne, dając im nowe życie w małej biblioteczce na dworcu. Twoje podejście do dzielenia się dobrami z innymi, zamiast ich marnowania, jest godne podziwu. To wspaniałe, że książki znajdują nowych czytelników.

    Twoja troska o to, by nic po mamie Twojego M nie wylądowało na śmietniku, pokazuje, jak ważne są dla Ciebie wspomnienia i pamiątki rodzinne. Warto pielęgnować takie postawy. Życzę Wam obu spokoju i siły w tych trudnych czasach.

    Polubienie

Dodaj komentarz