Archiwum dnia: 26 czerwca, 2024

Żyjemy na bombie!

łódź  U nas zaczyna się sezon ratowniczy na naszym jeziorze i oby nikomu nic złego się nie stało, bo czytam, że w Polsce już jest wiele utonięć.

Trzeba więc akwen pilnować, bo nikt nie chce nieszczęścia.

Przez wojnę na Ukrainie żyjemy wszyscy jak na bombie zegarowej i tylko nie my tu w Polsce.

Oglądałam dzisiaj ciekawy dokument pt. „Sąsiedzi Putina” i pokazana była Finlandia i Norwegia, kraje, które mają także granice z Rosją.

Boją się, że Putin po zdobyciu Ukrainy uderzy na Polskę, Estonię i na kraje skandynawskie, w więc wszyscy jesteśmy zastraszeni.

Z tego dokumentu dowiedziałam się, że przed wojną Rosjanie przyjeżdżali do Finlandii na narty i w celach rekreacyjnych i zostawiali bardzo dużo pieniędzy.

Teraz sytuacja się radyklanie zmieniła, bo wydaje się, że sankcje nałożone na Rosję spowodowały zubożenie Rosjan i zaprzestali swoich wojaży.

Oba te kraje nie postawiły muru na granicach, ale patrole poruszają się na skuterach śniegowych i pilnują swojej granicy, ale mówią, że jest spokojnie i Rosjanie nie przekraczają tych granic.

W Norwegii są powołania młodych żołnierzy jak kiedyś w Polsce do służby zasadniczej i także pilnują granicy.

W Norwegii jest takie miasteczko pomieszane, bo żyją w nim Norwegowie i także Rosjanie, którzy kiedyś się tam osiedlili.

Jedna z Rosjanek, który wyszła za Norwega powiedziała, że swego czasu odwiedziła w Petersburgu swoją babcie i mamę.

Oglądała rosyjską telewizję i sama się przekonała jaka tam w Rosji jest propaganda, bo wmawiają ludziom, że to Ukraina napadła na Rosję, a nie odwrotnie i wszyscy wielbią Putina.

Rosjanie innej wersji nie przyjmują, a kobieta się martwi, że jeśli Putin zamknie granicę z Norwegią, to ona nigdy więcej nie zobaczy swoich bliskich – płakała.

Ona płakała i ja płakałam, bo moje jestestwo nie umie się pogodzić z wojnami na świecie, a Ukraina boli mnie bardzo.

W morzu norweskim na dnie leżą rosyjskie okręty podwodne, które są uzbrojone w atom.

Jest tylko kwestią czasu, kiedy wody owe zostaną zatrute, a ludzkość będzie masowo chorowała jak w Czarnobylu.

Nie mogę wyjść z zadumy, że Putin wciąż żyje i robi zło na tym świecie.

Dzisiaj obejrzałam Fakty na TVN i szlag mnie trafia, że wciąż są zapraszani politycy, którzy powinni siedzieć w więzieniach, a brylują po mediach i dla mnie to jest kuźwa chore.