Archiwum dnia: 21 Maj, 2024

Człowiek wrogiem zwierząt.

W czasach mojej młodości polska telewizja często emitowała filmy o kowbojach na koniach, którzy na nich pokonywali odległości po prerii.

Ja uwielbiam konie na równi z psami i są to moje ukochane zwięrzęta.

Nidy nie jechałam na koniu, bo mimo, że je uwielbiam, to czuję przed nimi respekt i trochę się ich zawsze bałam.

Trzeba znać mentalność zwierzęcia i skoro jej nie znam, to mam przed nimi stracha.

Między kowbojem, a góralem jest taka różnica, że kowboj dosiadał konia w pojedynkę, a góral wykorzystuje konie, aby zarobić dudki, bo jest pazerny na pieniądze.

Nie lubię górali, bo to taka chytra jest nacja, a tak naprawdę niczym Polsce się nie zasłużyli, ale wciąż wymagają, bo uważają, że wszystko im się należy.

Konie w drodze do Morskiego Oka padają z przemęczenia, bo wiozą leniwych Polaków cały czas pod górę i tak kilka razy w ciągu dnia, bo góral musi zarobić, bo taka jest tam tradycja.

Nie chcą słyszeć o meleksach, no bo przecież to ich tradycja.

Ostatnio były z góralami rozmowy, ale praktycznie nie doszło do żadnego porozumienia i nadal konie będą na tej trasie padały i nikt nie ma na to żadnej rady.

Ale może się myliłam bo jest naszykowany BUS.

Przejdźmy do piesków, które na Podhalu są przeważnie na łańcuchu, a jak przyjdzie ekolożka, to wyzywana jest przez tamtych ludzi wiedźmą i czarownicą.

Na Podhalu psy na łańcuchu to tradycja. Jak Bóg, honor, rodzina. Musiałabym chodzić od chałupy, do chałupy i psy zabierać. Więc chodzę z klapkami na oczach jak koń. W domu mam 14 zwierząt, więcej nie pomieszczę. Reportaż z uwalniania psa łańcuchowego

Nie pojmują kompletnie jaką krzywdę robią tym zwierzakom i mówią:

„Na Podhalu psy na łańcuchu to tradycja. Jak Bóg, honor, rodzina. Musiałabym chodzić od chałupy, do chałupy i psy zabierać.

Z TYŁU podwórza, przy gnojowniku, tam zawsze jest przypięty pies.

Zapytasz ludzi, powiedzą:

-Pani, od dowiyn downa psy były wionzane

-Kany jo go mom puścić, przecie kury som

-Źle mu? Poźryjcie pani, jaki tłusty”.

A gdyby tak- póki stosunek górali do koni i psów się radykalnie nie zmieni-jeździć nad morze❓❓❓

Kto chce niech przeczyta ten reportaż:

https://oko.press/pies-polski-lancuchowy-kto-go-uwolni-reportaz-z-podhala?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3o00hgsQM0oLiicvxXPKnB4x4IEsvjY1hPeo9oJARVEE7tqmx2c-FxFn0_aem_AdnIR7UoOcyX85obkrFdVTrBuKzOQGgX5-TRIfzjfWBJUx_70qjw7z8-VSRNtXHJmysHY45VoYhzjV_AchBKWTvl