Archiwum dnia: 22 grudnia, 2021

500 plus zlasowało Polakom mózg!

Kroiłam dzisiaj i już jest w lodówce.

Na szczęście mam specjalną maszynkę i idzie raz dwa.

40% Polaków uważa, że rządy PiS-u są lepsze, aniżeli rządy poprzedników – 40%!

Jednak zaczynają dostrzegać wszystkie draństwa tego nierządu, bo nepotyzm, złodziejstwo, afery i tak dalej i tylko to 500 plus zlasowało Polakom mózg!

Teraz przed świętami Polacy chodzą na zakupy w marketach i na bazarkach i biadolą, że wszystko jest tak strasznie drogie, czego się nigdy nie spodziewali, bo przecież ich ukochana partia miała dawać, a nie nie miała zabierać!

To, co jest teraz, to jeszcze nic!

Po Nowym Roku dopiero się ludziska przekonają ile im ta ukochana partia z portfela zabierze i to będzie początek – końca złodziei!

Miał być umiar i pokora, oraz roztropność w działaniu, a teraz Polacy bulą za wszystko jak za zboże.

W Nowym Roku przyjdą rachunki za gaz i energię, a to się dopiero Polacy zdziwią jak będą musieli z kasy wyskakiwać.

Wiadomo, że skoro energia i gaz pójdą w górę, to automatycznie żywność i nastanie bieda, a najbardziej ją odczują seniorzy!

Mimo drożyzny ludzie na święta kupują tyle tego jedzenia, jakby świat miał się skończyć.

Pod marketami nie ma gdzie zaparkować, bo postaw się, a zastaw się, a potem to jedzenie ląduje w śmietniku.

Zawsze starałam się robić tyle potraw, aby to po prostu przez te dni zjeść i aby się nie marnowało.

Uważam, że święta nie po to są, aby się nażreć, a by odpocząć i pobyć z bliskimi!

Nie kupuję żadnych napoi słodzonych ze sklepów, a po prostu gotuję dużo kompotu z jabłek i suszu, bo to jest zdrowsze!

Z ryb, to żaden karp, a śledzie w zalewie korzennej i tyle.

Tyle zamieszania i tyle starań, aby na stole było te 12 potraw, bo tradycja, a ten czas tak szybko minie, że znowu powiemy – święta, święta i po świętach!

Ja zamierzam odpoczywać, bo ten odpoczynek po remoncie mi i Mężowi się po prostu należy! 😀

Cd. niżej na inny temat, bo wspomnieniowy:

Minęło 20 lat, kiedy od nas odszedł Grzegorz Ciechowski i mój ulubiony song, to oczywiście „Nie pytaj o Polskę”, z którą się całą sobą utożsamiam, bo mówi ona, że:

Nie pytaj mnie, dlaczego jestem z nią,
Nie pytaj mnie, dlaczego z inną nie,
Nie pytaj mnie, dlaczego myślę że,
Że nie ma dla mnie innych miejsc.

Kocham ten kraj – moją Polskę i mimo wszystko, co z nią zrobili, to kocham Polskę!

W moim mieście, bardzo blisko mnie mieszkał Artur Szuba, dla którego Ciechowski był inspiracją i po śmierci Grzegorza Ciechowskiego napisał wiersz, bo tak samo był poetą i kompozytorem, oraz miał swój zespół muzyczny!

wczorajna dobre

umarło we mnie dzieciństwo

choć będzie we mnie

zawsze

muzyka

uniosła mnie wysoko

poza skalę

skąd teraz

na nas patrzysz

obcy astronomie (?)

23.12.2001r. Artur Szuba

Artur tak jak Ciechowski miał strasznie wrażliwą duszę, ale niestety jak Ciechowski odszedł przedwcześnie.

Niżej wklejam utwory Artura – ku pamięci

Mieliśmy w mieście naszego Grzegorza Ciechowskiego, którego pamiętam ja i mieszkańcy naszego miasta!

W tym clipie pokazane jest moje miasto!

„Msza niedzielna” to wiersz Grzegorza Ciechowskiego napisany w 1977 roku, który blisko 20 lat później (1996) znalazł się w tomiku „Wokół niej”. Muzykę do niego skomponował wtedy Artur Szuba — lider choszczeńskiej formacji iNNi i fan twórczości Grzegorza.

Cover piosenki Obywatela GC, który znalazł się na drugiej płycie iNNych pt. Chaorder. Oryginał pochodzi z filmu „Zero życia”