Archiwum dnia: 17 sierpnia, 2021

Muzyka łagodzi obyczaje!

Pod moim balkonem ktoś zasadził taki tajemniczy dla mnie krzew.

W ciągu lata urósł chyba ponad metr.

Kiedy lato skłania się ku jesieni, to pojawiły się na nim białe kwiaty.

Zrobiłam więc zdjęcie i spytałam na Facebooku, czy ktoś zna nazwę tej rośliny.

Otrzymałam odpowiedź i nazywa się Budleja, a ja lubię wiedzieć jak się rośliny nazywają i dlatego szukam, albo pytam.

To tak na marginesie.

Oglądam sobie Festiwal w Sopocie – Top Of The Top, którego organizatorem jest TVN!

Jestem zadowolona, bo festiwal ma klasę i poziom, gdyż dzisiaj jest powrót do dawnych przebojów, a więc teraz są śpiewane przeboje skomponowane przez śp. Romualda Lipkę!

Jest to moja młodość, a kiedy zaśpiewał „Jolka, Jolka” – Felicjan Andrzejczak publiczność oszalała!

„Budka Suflera” – „A po nocy przychodzi dzień, a po burzy spokój” – miód na moje serce.

Ludzie są spragnieni koncertów, po tej wstrętnej pandemii i w końcu mogli zdjąć obrzydłe maseczki – cieszą się i klaszczą dziękując wykonawcom.

Napiszę, że publiczność jest wymagająca i nie wszystkim wykonawcom bije niekończące się brawa, ale tym, którzy są ikonami polskiej muzyki biją najbardziej.

Ja pamiętam czasy w PRL-u, kiedy odbywały się festiwale w Opolu i Sopocie.

Pamiętam, że cała Polska spragniona rozrywki, siedziała przed telewizorami i chłonęliśmy muzykę.

Okna otwarte , bo lata były cieplejsze i z każdego okna płynęła muzyka.

Nie wiem jaką oglądalność będzie miał ten festiwal i ilu ludzi w Polsce go obejrzy, ale ja nie marudzę, bo trafiono w mój gust!

Parę razy obejrzałam w telewizji Kurskiego objazdowe występy disco – polo i wiem, że ludzie też się świetnie bawią przy oczach zielonych – Martyniuka.

Jednak ja wolę muzykę, która ma swoją historię i jest niekwestionowaną naszą, polską kulturą, która jest na wieki i zawsze będzie ponadczasowa.

Mimo, mojego wieku nie jest ze mną tak źle, bo jestem obsłuchana i w nowoczesnych piosenkach i się w temacie orientuję.

Najbardziej jednak mi brak tamtych konferansjerów z niesłychaną klasą jak: – Edyty Wojtczak, Jana Suzina, Krystyny Loski i Lucjana Kydryńskiego, ale to se ne vrati!

Słuchacie kochani?

Ps.: „Elka Witek oszukałaś Polaków i ta reasumpcja nie wyjdzie ci bokiem, a wyrokiem!