Uważaj na znajomości w sieci!

Wczoraj przypadała 72 Rocznica Wyzwolenia Obozu Auschwitz.

To jest kolejna rocznica, o której nie wolno światu zapomnieć.

To tam odbywały się straszne rzeczy, gdy ludzie pozbawieni godności ginęli w piecach i byli zagazowywani.

Dziś w głowie się nie mieści, że mogło dojść do takich okropnych morderstw i zdeptania ludzkiego życia.

Byłam w Oświęcimiu w latach siedemdziesiątych. Pamiętam jak bardzo przeżyłam tą wizytę – płakałam, kiedy zobaczyłam w gablotach dziecięce buciki i ubranka.

Nie ma mocnych, by zwiedzając obóz nie poruszyć się i nie popaść w głębokie zamyślenie, że ludzie, ludziom zgotowali ten los.

Trzeba krzyczeć i trzeba przypominać ludzkości, że obozy istniały. Jeśli młodzież nie będzie uczona, że miliony ludzi była w tych obozach zgładzona, to będzie oznaczało, że ktoś sobie tylko to wymyślił, jak jakąś okrutną bajkę.

W mojej rodzinie nie było żadnego więźnia obozu zagłady, a więc z żadnych opowieści nie zaczerpnęłam wiedzy o tych strasznych miejscach.

Jednak jedyną osobą, która mi opowiedziała, że była więźniarką była pewna Polka, która uciekła do Hiszpanii i tam żyje sobie wygodnie.

Jakieś siedem lat temu pisałam z nią na komunikatorze zwanym „GG” i dobrze się nam pisało. Miałam kłopoty życiowe, a ona oferowała mi pomoc finansową. Nie przyjęłam i dobrze zrobiłam. Po jakimś czasie napisała na forum, że przesłała mi pieniądze, a ja nie potrafię się odwdzięczyć – wierutnie skłamała, bo chciała mnie upokorzyć!

Więźniarka obozu opowiedziała mi swoje życie. Przysłała mi swoje zdjęcia i swojej rodziny, a ja na zawsze okryłam je tajemnicą, bo były tylko dla mnie.

Coś jej się odwidziało i na forum Seniora zaczęła mnie zwalczać. Przystawiała mi w obrazkach pistolet do czoła. Chciała mnie w ten sposób zastrzelić i ośmieszyć.

Nie mogłam tego zrozumieć, że była więźniarka w ten sposób się zachowuje. Nie mogłam sobie wytłumaczyć, że ktoś, kto przeżył piekło na ziemi, takie samo funduje mnie i nie szkodzi, że wirtualne!

Odsunęłam się od tej osoby raz na zawsze i stwierdziłam, że można przeżyć traumę w życiu, a nie nauczyć się empatii i stać się takim samym potworem jak naziści..

Ja to wiem, że pani z Hiszpanii skrzywdziła na forum nie tylko mnie, bo jeśli załapała ofiarę, to ją niszczyła.

Teraz ta pani jeździ do Oświęcimia na każdą rocznicę i niech jeździ, a ja wiem, że to zła kobieta jest!

 

4 myśli na temat “Uważaj na znajomości w sieci!

  1. Powiem szczerze, że zszokowałaś mnie tą opowieścią.
    Może z powodu traum przeżytych w obozie więźniarce coś się stało z umysłem…?
    Nie trzeba przeżyć tak strasznych rzeczy, żeby po prostu…zwariować.
    Przytrafia się to całkiem, na oko, normalnym osobom.

    Miłego dnia i jak najmniej niemiłych zdarzeń 🙂

    Polubienie

  2. Odreagowywanie własnych traum na innych jest typowe dla dzieci. Zawsze – pewnie błędnie- wydawało mi się, że im więcej krzywd przeżył dojrzały człowiek, tym więcej w nim empatii. Trafiłaś na osobę, która zatrzymała się w rozwoju w drodze do dorosłości. Tylko współczuć.

    Polubienie

Dodaj komentarz