Archiwum dnia: 21 grudnia, 2020

Niech spłynie na nas świąteczny spokój mimo pandemii!

Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Już dostałam od Męża prezent pod choinkę!

Wczoraj się wygadał, że coś mi już kupił, a więc będąc ciekawska poprosiłam, by mi to dał dziś, jak to kobieta.

Bardzo trafny prezent, bo portmonetka już prosiła się o wymianę, a perfum kobiecie nigdy dość!

Muszę przyznać ja, że na jakąś okazję Męża, czy to z okazji imienin, urodzin, czy też pod choinkę nie mam pomysłu, aby go zadowolić!

Zawsze kupowałam coś z garderoby, ale teraz On ma już tyle tego, że byłby to prezent zbędny i niepotrzebny.

Mąż sam sobie kupuje, to, co mu się podoba i ma więcej np. butów niż ja!

Tak samo jest z narzędziami potrzebnymi do samochodu, czy też do napraw domowych – ma wszystko!

Kiedyś interesował się militariami, a więc w domu jest sporo książek na ten temat i naprawdę jestem w kropce, ale znalazłam patent i się sprawdza.

Kupuję Mu whisky z górnej półki, aby kiedy spotka się z kolegami, których jest coraz mniej mógł z nimi wypić sobie parę drinków!

Wnukom, Córkom i Zięciom dajemy pieniądze w świątecznych kopertach, aby uniknąć nietrafionych prezentów.

Wnuki są na tyle duże, że same wiedzą, co jest im potrzebne, bo z pewnością nie jakaś kolejna zabawka na 5 minut!

Dziś zrobiłam na Wigilię dwa dania.

Mam w słoiku suszone borowiki i z nich zrobiłam już sos grzybowy.

Także zrobiłam sałatkę z paluszków krabowych z selerem naciowym, cebulą czerwoną, kukurydzą i ananasem z puszki i doprawiłam to majonezem!

Podjadłam trochę krążków ananasa i wypiłam całą wodę – pyszną, bo takiego miałam smaka i zdałam sobie sprawę z tego, że nie wiem jak te ananasy rosną.

Weszłam więc w atlas owoców egzotycznych i poznałam jak te owoce wzrastają, a możemy je kupić chociażby na „Ryneczku” w Lidlu!

Dziękujmy ludziom świata, którzy te owoce zbierają i szykują do transportu, a pracują za bardzo małe pieniądze!

To tak ciekawostka, a z tych owoców jadłam właśnie ananasa, mango, pomarańcze, mandarynki,  grejfruty, figi suszone, banany, granaty i pomelo, które uwielbiam!

Smaku innych nie znam!

Bądźcie ostrożni, bo idzie trzecia fala pandemii!

Ananas

Jak rosną ananasy?! – Cztery Krańce Świata

Awokado

Ciemna strona zielonego owocu. Plantacje awokado rujnują drobnych rolników i niszczą lasy

Banany

Banany mogą wkrótce wyginąć. Kolumbia potwierdza, że potężny grzyb uderzył w plantację I Haps.pl

Figi

Figa w doniczce – domowa uprawa drzewa figowego - murator.pl

Granaty

 

Granatowiec właściwy - 7336150760 - oficjalne archiwum Allegro

Grejfruty

Grejpfrut - właściwości, kalorie i witaminy - galeria zdjęcie 4

Kokos

Jak i gdzie rosną kokosy? - Natura 2020

Mango

Jak wyhodować mango z pestki

Papaja

 

Papaja - właściwości zdrowotne w Bakalie.com

Marakuja

Marakuja owoc - właściwości, witaminy i wartości odżywcze marakui | ekologia.pl

Pitaja

Smoczy owoc i jego księżycowe kwiaty.... - blog podróżniczy PAZOLA

Pomelo

Pomelo (drzewo): wyrasta z kamienia, w domu, kiełkuje w doniczce

Pomarańcze

 

Zdjęcia: Grazalema, Andaluzja, I wszędzie pyszne pomarańcze, HISZPANIA

Mandarynki

Mandarynka - młodsza siostra pomarańczy - ekaloria