Archiwum dnia: 4 stycznia, 2018

Będziemy bili rekord z WOŚP!

Powyższa grafika pokazuje ile Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy zebrała w 2017 roku.

Suma pokaźna, zebrana za rządów PiS, któremu ta akcja jest kością w gardle i ten rząd robi wszystko, aby pomniejszyć ważność tego przedsięwzięca pod patronatem Jerzego Owsiaka i ludzi dobrej woli.

Zawsze kiedy Jurek Owsiak ogłasza na co będą przeznaczone pieniądze, to ja mam łzy w oczach, gdyż uważam tą akcję za bardzo wzniosłą i czystą, a także bardzo potrzebną.

Pamiętam czas, kiedy byłam siksą w wieku jakoś 40 lat i razem ze swoimi Dziećmi biegałam po moim, niewielkim mieście z puszką i włączyłam się w zbiórkę pieniędzy na chore dzieciaki.

To były wczesne lata 90 – te i tu dokładnie nie pamiętam, który to był rok.

Pamiętam, że spadł lepki śnieg, który przyklejał się do butów, które szybko przemokły, ale to nie było przeszkodą, aby maszerować i obdarowywać ludzi czerwonym serduszkiem.

Pamiętam za to dokładnie, że zebrałam dużo pieniędzy, bo na tamte czasy to było 156 złotych zebranych w małym miasteczku.

Byłam dumna jak paw, że się w tę akcję włączyłam, a i moim Dzieciom pokazałam, że warto pomagać.

Mijały lata i Jurek Owsiak został zaatakowany, że to, że siamto, że złodziej i hochsztapler, który się dorobił majątku i żyje jak pączek w maśle, a mimo to do dzisiaj niczego mu nie udowodniono!

Wielu odważnych na FB i na TT zostawia odwrócone serduszko z dopiskiem, że nie dają Owsiakowi.

Nasz polski aktor – Cezary Żak skomentował to krótko i bardzo celnie za Józefem Piłsudskim, że ” Naród wspaniały, tylko ludzie kurwy”.

Apeluję do tych wywrotowców, żeby nie dawali, bo ludzie dobrej woli i tak pobiją kolejny rekord i niech się udławią swoją nietolerancją!

Wszędzie gdzie mieszkają prawdziwi Polacy – tam jest zbiórka i wsparcie dla tak humanitarnej fundacji.

W tym roku będziemy wpłacali na wyrównanie szans w leczeniu nowotworów.

Już dwa lata rządzi PiS i oto okazało się, że Służba Zdrowia w Polsce leży i się rozkraczyła i tu niesie pomoc Jurek Owsiak i MY.

Przez 26 lat istnienia WOŚP nasze szpitale zostały zaopatrzone w wyjątkowo drogie pompy insulinowe, inkubatory, łóżka dla seniorów, tomografy i wiele, wiele innych maszyn ratujących życie zagrożone.

W tym roku na Sylwestra mój Mąż miał ochotę na zakup fajerwerków na kwotę 200 złotych, ale go przekonałam, aby sobie odpuścił i wpłacił te pieniądze na WOŚP.

Posłuchał mnie i oto, jak co roku wesprzemy tę jakże potrzebną akcję.

Kościół  modli się o mniejsze datki i obrzydza całą inicjatywę, jako moralnie naganną. Rząd stosuje inne metody. Jurek Owsiak został niedawno wezwany do sądu i zapłacił mandat ze niecenzuralną wypowiedź. Wojsko i urzędnicy wiedzą, że pomoc Orkiestrze może odbić się na promocjach i awansach. Możliwe są dyscyplinarne zwolnienia. Placówki dyplomatyczne RP otrzymały polecenie, by nie angażowały się w finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, nie wspierały działalności sztabów, nie użyczały pomieszczeń. Ambasadorzy – by nie obejmowali licytacji honorowymi patronatami.

Ale Polacy – nie tylko w kraju, ale i na całym świecie – uczynili już dawno Orkiestrę symbolem ludzkiego solidaryzmu. WOŚP jest dzisiaj czymś więcej, niż tylko fundacją pomocową. To najpiękniejsza inicjatywa polskiego społeczeństwa obywatelskiego. I nadzieja dla podzielonych obywateli.

 

 tekst ukazał się na portalu studiopinii.pl

 p.s. dla polonijnego czytelnika

 W polonijnym Chicago idea “odwróconego serca” jest konsekwentnie lansowana przez panią Łucję Śliwę i jej program radiowy “Otwarty Mikrofon”. Spikerka Śliwa od ponad 20 lat obrzydza Polonii zbiórki przeprowadzane przez Orkiestrę, nazywając Jurka Owsiaka – “owsikiem”, a całe przedsięwzięcie złodziejstwem i lewacką szopką. Nomen omen, kręcąc się po mediach społecznościowych, natknąłem się w zeszłym roku na anons-prośbę pani Śliwy. Zaciekła przeciwniczka Orkiestry prosi internautów o modły w intencji jej bliskiego, którego złożyła ciężka choroba. Będziemy się modlić o krewnego pani Śliwy. Jak i o nią samą.

 

Dariusz Wiśniewski

http://progressforpoland.com/okulawic-owsiaka-2/