Archiwum dnia: 16 lipca, 2015

Ziemniaczki po szwedzku hasselback

Wczoraj zachciało mi się ziemniaków, ale w innej postaci.Wpadłam do sieci i znalazłam przepis jak tego dokonać, a przyrządza się je tak:

– młode ziemniaki (ilość według uznania), umyć dokładnie pod bieżącą wodą.

– naciąć na 3/4 wysokości, tak jak na zdjęciu.

– do miseczki nalać oliwę, wcisnąć według uznania 2-3 ząbki czosnku i dodać ziół – ulubionych (majeranek, bazylia ) i dokładnie wymieszać.

– umyte ziemniaki natrzeć dokładnie miksturą i posolić. Można w szczeliny włożyć plastry boczku, lub cienko pokrojonej kiełbasy.

– pozostawić na godzinę w lodówce, aby ziemniak przeszedł miksturą.

– nagrzewamy piekarnik do 180 stopni i pieczemy godzinę na nawiewie w piekarniku.

– kiedy skórka zaczyna się rumienić, sprawdzamy miękkość ziemniaka.

Zdjęcie jest nie moje, bo zapomniałam zrobić, ale zapewniam, że ziemniaki takie z kefirem są super – na gorąco i na zimno.

Polecam. 🙂